Laatst gewijzigd: 25-06-2021 te Son en Breugel
Als jij iets bestelt bij ons hebben we je gegevens nodig om ervoor te zorgen dat we jouw bestelling kunnen produceren en bezorgen. We gaan altijd zorgvuldig met je persoonlijke gegevens om. We dragen er zorg voor en bewaren ze veilig. Wat we met je persoonlijke gegevens doen en waarom we ze nodig hebben vertellen we je graag. Dit privacybeleid kan van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Het meest actuele privacybeleid vind je op onze website. Je kunt dit privacybeleid altijd raadplegen.
We hebben je persoonsgegevens nodig om jouw order te kunnen verwerken en eventueel te leveren. Dit is nodig bij zowel internet bestellingen op één van onze websites als fysiek in onze showroom en Drive In. Je geeft ons de toestemming om deze gegevens te gebruiken om de order te kunnen verwerken en eventueel te leveren. Je vult deze dan ook zelf in. Je hoeft nooit meer gegevens met ons te delen dan wat wij strikt nodig hebben.
Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van mijn persoonsgegevens?
E.S.D.H. B.V.; hierna “ESDH”, gevestigd op Ekkersrijt 7423, 5692 HL Son en Breugel, is de verantwoordelijke voor de verwerking van gegevens zoals beschreven in dit privacybeleid.
Wanneer is dit privacybeleid van toepassing?
Dit privacybeleid is van toepassing op alle persoonsgegevens die ESDH verwerkt van iedereen die weleens contact heeft (gehad) met ESDH, zoals onze bezoekers, klanten en zakelijke contactpersonen. Onder ESDH is onder andere mede begrepen onze bezoeklocatie te Son en Breugel en de onderstaande websites:
Wat zijn persoonsgegevens?
Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk maar aan jouw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Maar ook gegevens zoals je klantnummer zijn persoonsgegevens. En andere gegevens die uniek zijn voor jou.
Van wie verwerken wij persoonsgegevens en hoe krijgen wij deze gegevens?
Wij verwerken de persoonsgegevens van iedereen die direct of indirect contact heeft (gehad) met ESDH, zoals (zakelijke) klanten en contactpersonen van partners.
We krijgen de gegevens rechtstreeks van jou, wanneer je onze website bezoekt, een account aanmaakt en/of bepaalde gegevens invult om je bestelling te plaatsen, fysiek in onze showroom als je de gegevens zelf invult of wanneer je contact zoekt met onze klantenservice.
In sommige gevallen ontvangen we jouw gegevens van anderen. Denk bijvoorbeeld aan Caravan- en Camperdealers die via ons een matras voor jou bestellen. Dan kan het zo zijn dat je naam wordt doorgegeven als referentie en bij vraag tot levering aan huis hebben we ook je adresgegevens en telefoonnummer nodig. Ook kunnen wij gegevens krijgen van andere partijen, maar alleen wanneer jij die partijen toestemming hebt gegeven om deze bepaalde gegevens aan ons te verstrekken.
Gegevens voor het verwerken van jouw bestelling
Als jij iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van je nodig om jouw bestelling te kunnen bezorgen en je op de hoogte te kunnen houden over je bestelling. Ook voor eventuele retouren of reparaties zijn deze gegevens nodig. Hiervoor verzamelen wij je naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer. Als je een medisch matras of een op maat gemaakt persoonlijk matras bij ons bestelt dan vul je een gezondheidsoverzicht in. Hierin vragen we persoonsgegevens met betrekking tot het samenstellen en produceren van je persoonlijke matras. Ook voor deze gegevens geef je eerst zelf toestemming. De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die je met ons (of met een van onze verkooppartners) hebt gesloten. Op grond van de wet moeten wij de gegevens gerelateerd aan je bestelling 7 jaar bewaren.
Gegevens in jouw account
In jouw persoonlijke account bewaren we de volgende gegevens: je klantnummer, naam, (bezorg- en woon-/ vestigings-) adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres en betaalgegevens.
In je account bewaren we ook je bestelgeschiedenis inclusief gekozen afleveropties, inclusief de facturen met artikelen. Je kunt op ieder moment een verzoek doen om jouw gegevens te laten verwijderen. Mocht je na je bestelling wensen dat wij al, (of een deel van) je gegevens verwijderen dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Houd er wel rekening mee dat we dan indien ooit nodig, jouw bestelling niet in ons systeem terug kunnen vinden. Bewaar in dit geval je factu(u)r(en) zorgvuldig voor de geboden garanties en verder informatie over je product(en).
Gegevens over jouw contact met de klantenservice
Je kunt binnen kantoortijden contact opnemen met de klantenservice. Ook buiten kantoortijden zijn onze buitendienst medewerkers nog bereikbaar. Je kunt met ons bellen, e-mailen of een berichtje sturen via onze website (formulier) en via Social media, zoals Facebook. We kunnen je een volgende keer sneller helpen door jouw gegevens te bewaren. De aantekeningen over het klantcontact die noodzakelijk zijn voor je vraag of klacht bewaren wij dan ook zolang je actief klant bij ons bent. Mocht je dit niet willen, geef dit dan aan bij je contact. Een telefoongesprek kan worden opgenomen voor trainings- en analysedoeleinden. Wij hebben een gerechtvaardigd belang om deze interacties te gebruiken om onze dienstverlening te kunnen verbeteren. Wij bewaren het telefoongesprek gedurende 1 maand bij onze partner ‘Voys’, zij dragen zorg voor het veilig bewaren van jouw gegevens. Wanneer je ons een privébericht stuurt via Facebook, worden de berichten maximaal 6 maanden door ons bewaard, of korter als jij het bericht zelf eerder verwijdert.
Gegevens uit klantonderzoeken
We vragen onze klanten soms om een review in te vullen via onze partner ‘Kiyoh’. Dit helpt ons om onze dienstverlening te verbeteren. Het helpt onze andere klanten ook, want reviews helpen om te vinden wat je zoekt. Als je een review schrijft, kies jij of je persoonlijke gegevens of je naam zichtbaar zijn voor andere bezoekers. Je kunt ook een alias gebruiken.
Wij plaatsen reviews alleen met jouw toestemming. Omdat reviews lang waardevol zijn voor klanten, bewaren we een review totdat jij van ons vraagt de review te verwijderen.
Gegevens voor prijsvragen en acties
Als je meedoet aan een actie of prijsvraag via bijvoorbeeld Social Media, vragen wij gegevens aan jou, zoals je naam, adres en/of e-mailadres. Deze hebben wij nodig om de actie te kunnen uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekend te maken. Wij verzamelen deze gegevens alleen met jouw toestemming.
Als je eerder een product bij ons hebt gekocht, kan het zijn dat we nog eens benaderen voor speciale acties. Mocht je hiervoor niet benaderd willen worden, kun je dit altijd aan ons doorgeven.
Achteraf betalen
Als je artikelen koopt die je niet meteen wilt betalen, kunnen wij je kredietwaardigheid toetsen. We kunnen daarbij gebruikmaken van externe bureaus. Ook dit gebeurt alleen als je hier zelf de nadrukkelijke toestemming voor geeft.
Logistieke partners
Om jouw bestelling te kunnen afwikkelen, werken wij samen met verschillende logistieke partners, zoals MyParcel en PostNL. Onze logistieke partners krijgen van ons jouw naam en bezorgadres. Deze informatie hebben ze nodig om jouw order op het door jou gekozen adres af te leveren.
Andere externe dienstverleners
Wij schakelen ook andere externe dienstverleners in om te helpen met verschillende dingen. Soms hebben zij daar ook persoonsgegevens voor nodig. Wij delen alleen de gegevens die noodzakelijk zijn voor de opdracht die de externe dienstverlener voor ons uitvoert. We verkopen je gegevens niet aan deze dienstverleners of andere derde partijen. En met alle externe dienstverleners sluiten wij overeenkomsten waarin wij afspreken wat ze met de gegevens mogen doen.
Het type werkzaamheden dat onze externe dienstverleners voor ons uitvoeren zijn:
Waar slaan wij jouw gegevens op?
Wij slaan jouw gegevens op binnen de Europese Economische Ruimte (“EER”).
Hoe worden jouw gegevens beveiligd?
ESDH neemt veel maatregelen om jouw persoonsgegevens te beveiligen. Door een strenge toegangscontrole zorgen wij dat jouw persoonsgegevens alleen toegankelijk zijn voor medewerkers waarvoor het noodzakelijk is dat zij daarmee werken. Geven we jouw gegevens aan iemand anders? Dan eisen we dat die ander net zo zorgvuldig met jouw gegevens omgaat als wij. Mocht je het gevoel hebben dat dit niet gebeurt, laat het ons dan weten via onze klantenservice.
Welke rechten kun jij uitoefenen met betrekking tot jouw gegevens?
Recht op informatie
Jij hebt het recht op een begrijpelijke en transparante uitleg over hoe wij met jouw persoonsgegevens omgaan en welke rechten jij in dat verband kan uitoefenen. In dit privacybeleid hebben wij daarom uitgebreid uitgelegd welke gegevens wij van jou verzamelen en hoe wij met jouw gegevens omgaan.
Recht op inzage
Jij hebt het recht om te allen tijde inzage van ons te vragen in de gegevens die wij over jou beschikbaar hebben. Hiervoor kun je bij onze klantenservice terecht. Aanvragen verwerken wij binnen uiterlijk 30 dagen.
Recht op correctie
Jij hebt het recht om jouw persoonsgegevens te laten corrigeren als deze onjuist of verouderd zijn en/of om ze te laten aanvullen als ze onvolledig zijn. Hiervoor kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Recht op dataportabiliteit
Jij hebt het recht om gegevens die jij aan ons hebt gegeven in het kader van de overeenkomst(en) die je met ons hebt gesloten te ontvangen in een machine-leesbaar formaat, zodat jij deze gegevens kan bewaren in een database van jou of van een andere partij. Dit betreffen jouw naam-, adres- en woonplaatsgegevens en bestelgeschiedenis.
Recht op beperking
Jij hebt het recht om beperking van de verwerking van jouw gegevens te verzoeken. Dit betekent dat wij jouw gegevens mogen bewaren maar niet gebruiken. Dit recht ontstaat in een aantal gevallen. Als je van mening bent dat hier sprake van is, kun je contact met ons opnemen via de klantenservice.
Recht om vergeten te worden/verzoek om account te verwijderen
Jij hebt het recht om ons te verzoeken om alle gegevens die wij van jou hebben te verwijderen. Wanneer jij een verzoek indient om jouw account te verwijderen, zullen wij gegevens verwijderen die tot jou herleidbaar zijn behalve de gegevens die wij op basis van de wet moeten of mogen bewaren.
Recht om een klacht in te dienen
Jij hebt het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop wij met jouw gegevens omgaan. Wanneer jij een klacht hebt, dan lossen wij dat het liefst zelf met je op. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice.
Vragen?
Als je nog vragen hebt over de wijze waarop ESDH met persoonsgegevens omgaat, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We helpen je graag.
E.S.D.H. B.V.
Bezoekadres: Ekkersrijt 7423, 5692HL te Son en Breugel
E-mail: mail@esdh.nl
Tel: 040 291 2322